Skip to main content
Loading...

Breadcrumb

Home / / Аналіз регуляторного впливу проекту рішення сесії міської ради «Порядок часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету» /

На виконання Законів України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», підготовлено аналіз очікуваних результатів від затвердження Порядок часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету.

Назва регуляторного акта – рішення сесії міської ради «Порядок часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету».

Регуляторний орган – Хмельницька міська рада.

Розробник документа – управління економіки Хмельницької міської ради.

Відповідальна особа – начальник управління економіки Хмельницької міської ради.

Контактні телефони: 76-20-29.

 

I. Визначення проблеми

Відповідно до Програми розвитку підприємництва міста Хмельницького на 2019-2021 роки, затвердженої рішенням сесії Хмельницької міської ради від 14.12.2018 року №16, Хмельницькою міською радою запроваджено надання часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах.

Проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, - це запровадження механізму надання фінансової підтримки місцевим товаровиробникам шляхом часткового відшкодування з міського бюджету участі у ярмарково-виставкових заходах.

Відсутність дієвих механізмів популяризація ідей підприємництва та підтримка місцевих виробників на місцевому рівні є  найбільш актуальною причиною виникнення проблеми.

Прийняття цього регуляторного акта забезпечить розширення доступу місцевих товаровиробників до участі у виставково-ярмаркових заходах; сприяння просуванню продукції місцевих виробників на нові ринки збуту; створення сприятливих умов для збільшення обсягів експорту.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Орган місцевого самоврядування

+

 

Суб'єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

+

 

Ринкові механізми не мають впливу на вирішення в повній мірі описаної проблеми.

Проблема не може бути розв’язана з допомогою діючих регуляторних актів.

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основна ціль прийняття регуляторного акту – визначення умов та механізму надання фінансової підтримки місцевим товаровиробникам шляхом часткового відшкодування з міського бюджету участі у ярмарково-виставкових заходах в рамках Програми розвитку підприємництва міста Хмельницького на 2019-2021 роки.

Прийняття регуляторного акта дасть можливість:

  • розширити доступ місцевих товаровиробників до участі у виставково-ярмаркових заходах;
  • сприяти просуванню продукції місцевих виробників на нові ринки збуту;
  • створити сприятливі умови для збільшення обсягів експорту.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива № 1.
Залишити ситуацію без змін (далі – Альтернатива № 1)

Не забезпечує досягнення цілі.

Місцеві товаровиробники мають обмежений доступ до участі у виставково-ярмаркових заходах. Це не покращить стану розвитку підприємства та не забезпечить просування продукції місцевих виробників на нові ринки збуту. Запровадження такої альтернативи визнано недоцільним.

Альтернатива № 2.
Прийняття регуляторного акта

(далі – Альтернатива № 2)

Дозволить затвердити Порядок часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету, що передбачає механізм фінансової підтримки товаровиробників на місцевому рівні.

Перевагами обраного способу є залучення місцевих виробників до участі у виставково-ярмаркових заходах, збільшення обсягу експорту товарів місцевого виробництва, популяризація ідей підприємництва.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива № 1

Відсутні.

Відсутні.

Альтернатива № 2

Стимулювання нарощування обсягів експорту товарів (надання послуг). Популяризація ідей підприємництва. Збільшення надходження до місцевого бюджету від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).

500000,0 грн. (кошти, передбачені в 2019 році на часткове відшкодування).

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:
 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива № 1

Відсутні.

Відсутні

Альтернатива № 2

Підвищення мотивації для зайняття підприємницькою діяльністю.

Не потребує матеріальних та інших витрат.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

2767

124

2641

2153

7685

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

36,00

1,61

34,37

28,02

Х

*За даними Головного управління статистики у Хмельницькій області за 2017 рік

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива №1

Відсутні.

Втрата можливості отримання додаткових прибутків.

Альтернатива №2

Відкритість, прозорість та доступність процедури запровадження механізму часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету. Зменшення вартості участі у ярмарково-виставкових заходах. Збільшення обсягів експорту.

Витрати, пов’язані з виконанням вимог регуляторного акту, кошти та час на підготовку відповідних документів для отримання відшкодування.

Розрахунок витрат, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта, на сферу інтересів суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва додається.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибаль-ною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

1

2

3

Альтернатива № 1

1

Не забезпечить досягнення поставленої цілі.

Альтернатива № 2

4

У разі прийняття акта задекларовані цілі забезпечать повною мірою досягнення поставленої мети визначення механізму часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

1

2

3

4

Альтернатива № 1

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, вигоди для держави, громадян та суб’єктів господарювання відсутні.

0

Не забезпечить досягнення поставлених цілей.

Альтернатива № 2

У разі прийняття проекту регуляторного акта, для органу місцевого самоврядування вигода полягає в стимулюванні нарощування обсягів експорту товарів (надання послуг), популяризації  ідей підприємництва та, як наслідок, збільшення надходження до місцевого бюджету.

Громадяни отримують додаткову мотивацію до започаткування власної справи. .
Суб'єкти господарювання матимуть право отримати фінансову підтримку з місцевого бюджету та матимуть змогу розширити ринку збуту продукції.

У разі прийняття проекту регуляторного акта орган місцевого самоврядування – 500000,0 грн.
Громадяни не нестимуть ніяких матеріальних та інших витрат.
Для суб'єктів господарювання витрати складатимуть 226,17 грн./рік.

Проблема вирішена.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

1

2

3

Альтернатива № 1

Не забезпечується досягнення цілей.

Зовнішні чинники на дію регуляторного акта у разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін відсутні.

Альтернатива № 2

Встановлені цілі, а саме: підтримка місцевих товаровиробників, розширення доступу виробників до участі у виставково-ярмаркових заходах та просування їх продукції на нові ринки збуту, створення сприятливих умов для збільшення обсягів експорту, збільшення надходжень до місцевого бюджету.

До зовнішніх факторів, що можуть вплинути на дію регуляторного акта, належать зміна законодавства та недостатність фінансування з місцевого бюджету на часткове відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Запровадження державного регулювання сприятиме популяризації ідей підприємництва та підтримці місцевих виробників. З метою реалізації визначених цілей, пропонується затвердити Порядок часткового відшкодування участі місцевих товаровиробників у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету.

Порядком встановлюється механізм отримання Фінансової підтримки за рахунок коштів міського бюджету для підприємств, що беруть участь у ярмарково-виставкових заходах.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги
 

Питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, складає 62,39%.
Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб'єктів малого підприємництва (М-Тест) додається.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта – до прийняття нового. Водночас термін дії може бути змінений на підставі проведення відстеження результативності дії регуляторного акта, або у зв’язку зі змінами законодавства.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності дії регуляторного акта є:

  • кількість місцевих товаровиробників, які отримали часткове відшкодування участі у ярмарково-виставкових заходах з міського бюджету;
  • обсяг надходжень до місцевого бюджету від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) від суб’єктів підприємництва;
  • зростання обсягів експорту місцевих товаровиробників;
  • рівень поінформованості місцевих товаровиробників щодо основних положень регуляторного акта;
  • просування іміджу міста на міжнародній арені.

 

IX. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись управлінням економіки Хмельницької міської ради на підставі статистичних даних, а також даних одержаних від місцевих товаровиробників, які отримали в установленому порядку фінансову підтримку.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний, аналітичний.

Вид даних, за допомогою яких буде здійснено відстеження результативності регуляторного акта – статистичні, аналітичні.

Строки відстеження результативності регуляторного акта:

  • базове відстеження буде здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним актом;
  • повторне – не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом;
  • періодичне – через три роки з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Результати проведених заходів з відстеження дадуть змогу здійснити порівняння показників результативності дії регуляторного акта. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.